//
je leest nu...
NierDonorExperiment

Sdotone in de media…


Wat mij bij deze actie heeft verrast is het feit dat ik in de eerste week van de actie al benaderd ben door de dames en heren van Giel op 3FM. Dat was dus wel ff een WOW moment.

Een vriend van mij (Tarek BEDANKT) had contact opgenomen met de redactie van Giel Beelen. En voordat ik het wist werd ik op vrijdag 7 mei gebeld. Helaas was bij de eerste poging van de redactie van Giel om in contact met mij te komen, de batterij van mijn iPhone weer eens leeg. Maar uiteindelijk werd ik op dinsdag ochtend om 7:00 (!!!!) gebeld.

Dat werd een leuk gesprek. Je weet immers met Giel Beelen nooit welke kant het opgaat. Maar ik vond hem heel sympathiek. Het was ook lekker luchtig.

Als gevolg van mijn optreden namen de mensen van BNN Today (Radio 1) contact met me op. Ze hadden mijn “optreden” bij Giel gehoord. En aangezien BNN zeker een zwak heeft voor nierpatiënten, en zich betrokken voelt bij de problematiek rond de nierdonoren, was dat best wel een logisch gevolg. Alleen had ik het van te voren niet durven hopen. werden    Het interview bij BNN Today was kort maar krachtig

Voor het interview van BNN Today werden we verwacht in het NOS gebouw. Bij de korte rondleiding over de vloer, zagen we in korte tijd een hele hoop nieuwslezers en presentatoren. Het blijft toch iets magisch hebben om bekende Nederlanders tegen te komen. Liefst wilde ik ff rondschreeuwen dat ze me allemaal moesten volgen op Twitter, maar ik denk dat ik dan een NOS nieuws journaal item zou worden in plaats van een item bij BNN Today.

Na kort voorgesteld te worden aan de presentatoren Luuk Ikink en Jeroen Stomphorst, ging het interview van start. Ik was behoorlijk gespannen, maar ik heb volgens mij geen enorme blunders gemaakt. Ook hier weer een leuk gesprek.

Links naar de fragmenten:
Interview bij Giel Beelen –  Het interview is van 7:09:28 tot 7:14:12
Interview bij BNN Today – Het interview is vanaf 1:22:10 tot 1:28:10

Over S Dot One

I'm like Che Guavara with bling on... I'm complex.

Reacties

6 gedachtes over “Sdotone in de media…

  1. Goed bezig! Heel veel succes!

    Geplaatst door Bart | 15 mei 2010, 16:44
  2. Helemaal TOP Saab!

    Spread the word 🙂

    Geplaatst door Edwin Kailuhu | 17 mei 2010, 11:49
  3. Hoi,

    wat goed dat je zoveel aandacht krijgt. Ik denk dat het belangrijk is dat mensen meer te weten komen over de mensen die een donatie nodig hebben. Iedereen weet dat er een tekort aan organen is, maar het is makkelijk om je hier voor af te sluiten als je niet weet wat iemand in afwachting op een orgaan moet doormaken…
    Ik heb wel een vraag aan je; krijg je na al deze belangstelling geen (anonieme) berichten van mensen die je benaderen om een nier aan je te verkopen?
    Heel succes met het zoeken naar een nier, ik hoop van harte dat het je gaat lukken.

    Groetjes

    Geplaatst door Steefy | 9 juli 2010, 10:14
    • Ik heb via twitter een quasi grappig bericht gehad over iemand die zijn nier voor geld aanbod. Daar ben ik verder niet op in gegaan. Ik vind het persoonlijk ook niet helemaal ethisch verantwoord… Aan de andere kan ik me het wel voorstellen dat een nierpatiënt, die niet zit te wachten op iedere vorm van een band met de donor, het op die manier doet. Je krijgt dan een strikt zakelijke relatie met je donor, en na de “transactie” heb je geen omkijken meer naar de degene die je nier heeft gedoneerd.

      Geplaatst door sdotone | 9 juli 2010, 10:30
  4. Heel erge goede Actie, heb je al iemand

    Geplaatst door psvdkar | 19 december 2010, 10:43

Geef een reactie

