//
je leest nu...
HTPC

XBMC + Trakt


XBMCBen nu sinds een paar maanden aan het hobby-en met XBMC. Iedereen die het voor de eerste keer ziet is er meteen helemaal weg van. Ik dus ook. Ik ben al veel langer bezig met het “sparen” van films en series, dus ik was niet onbekend met media spelers. Maar ik keek heel vaak op de PC, dus bedieningsgemak vanaf de bank had geen priotiteit. Maar als getrouwde man verleg je ook de prioriteiten, dus weg van de PC en naar de bank. Dus bankhangen en lekker Lost marathons houden. En als Esther lekker makkelijk een aflevering van Grey’s Anatomy of Sex and the City the movie wil kijken, dan moet ze niet door tien folders hoeven te bladeren en tig sites afstruinen op zoek naar ondertitels.

Eerst had ik een 2e hands Popcornhour C200 met een 1.5 TB harde schijf aan de plasma gehangen. En dat ding speelt zo’n beetje ieder media formaat af. Alleen de interface is nou niet echt om over naar huis te schrijven. Er zijn wel wat luxere interfaces (YAMJ/NMJ) op te krijgen, maar die kunnen niet tippen aan het XBMC geweld.

Maar goed deze blog gaat niet over mijn ervaringen met XBMC, die komt nog een keer uitgebreid aan bod. Nee ik kwam vandaag toevallig Trakt tegen, nog zo’n tool waarmee je de wereld op de hoogte kunt stellen van de dingen die je bezig houden. En in dit geval dus film en series die je kijkt. Het fijne hieraan is dat het integreert met XBMC. Dus als ik bijvoorbeeld een film heb gekeken, wordt dat automatisch naar Trakt gestuurd, en zien al mijn “vrienden” dat ook.

Trakt is niet uniek. Een tool die ik al wat langer soort van gebruik is GetGlue, maar om een of andere reden word ik daar niet blij van. Maar het idee is wel krachtig, je ontdekt nieuwe series en films die andere gekeken hebben. En je deelt dus concrete ervaringen met “vrienden”, wat in mijn ogen een stuk minder inhoudsloos is dan een Facebook of Foursquare. Verder krijg je ook zo’n hele kekke banner:

trakt.tv

Dus ik zou zeggen, probeer het een keer uit. Mijn trakt id is, hoe kan het ook anders : sdotone

Over S Dot One

I'm like Che Guavara with bling on... I'm complex.

Reacties

2 gedachtes over “XBMC + Trakt

  1. Laat mij denken aan een automatische versie van Miso/GetGlue

    Geplaatst door Ves | 18 juli 2011, 19:29
    • De website zelf van Trakt is best langzaam. Maar nu hoef ik niet meer steeds in GetGlue met het handje in te voeren wat ik gekeken heb.

      Geplaatst door Saber | 19 juli 2011, 15:48

Geef een reactie

